Materieelbeheer

maakindustrie

Bedrijven die veel gereedschappen en materieel gebruiken bij hun klanten, zien veel tijd en geld verdwijnen. Vaak is het proces rond hun gereedschap niet goed ingeregeld. Wie neemt wat mee naar welke klant? Is het gisteren wel teruggekomen? Wanneer is het voor de laatste keer gecontroleerd of schoongemaakt? Is het op voorraad wanneer u het nodig heeft?

Dit continue in-uit proces van materieel dat uw medewerkers nodig hebben in hun dagelijkse werk loopt als een goed geoliede machine met RFID.

Door alles te voorzien van een RFID chip of barcode kunt u via een draadloos tracking & tracing systeem hun status blijvend volgen. U koppelt uitgegeven zaken aan een persoon of activiteit en legt als het terugkomt wijzigingen vast die u tijdens controle constateert. Bijvoorbeeld apparatuur die in reparatie moet voordat het opnieuw uitgegeven kan worden of meetinstrumenten die hun halfjaarlijkse check nodig hebben. Ook nieuwe materialen voegt u toe in een handomdraai.

We hebben dit proces ingericht met RFID en barcode bij Loohuis voor hun gereedschap en meetapparatuur plus de onderdelen die hun engineers bij klanten gebruiken. Ook Dow Chemical werkt vele malen prettiger nu zij geen materieel meer kwijt raken.