Royal Foods -

“Meer kwaliteit voor onze klant, minder afval en controle op consumptie.” 

Royal Foods

Aanleiding:

  • Men wilde de kwaliteit van hun maaltijden voor zorginstellingen, ziekenhuizen en bedrijven verhogen door een volledig geautomatiseerd systeem voor vullen en sorteren per persoon van porseleinen borden
  • Ook wilde men een rol spelen in de controle en signalering op consumptie via de borden die terugkwamen;
  • Behoefte aan een efficiëntere productie: hoeveel nodig van elk ingrediënt;
  • Belangrijk dat ze hiervoor geen extra kosten wilden berekenen aan de klant.

Aanpak:

  • Royal Foods serveert maaltijd nu op een speciaal ontwikkeld porseleinen bord met een ingebrande, oven- en vaatwasser bestendige code. Of in kunststof bakjes met een unieke code, wanneer nodig;
  • Aan die code koppelen we wensen en dieetvoorschriften per klant in een online profiel;
  • Door de track & trace functionaliteit weet men altijd waar het bord of bakje is;
  • Bij retour wegen ze niet leeg gegeten servies, waaraan alerts zijn gekoppeld met gepaste acties (bijv. na 3 alerts, krijgt persoon kleinere porties en/of krijgt de instelling een signaal voor gepaste maatregelen;

Resultaat:

  • Efficiënter en toch smakelijker proces rond maaltijdverstrekking: van inkoop tot en met het afval, van ontbijt tot en met avondeten.
  • Reductie van fouten door automatisering van de productielijn van individuele maaltijden;
  • Productiviteitsstijging: met minder mensen dezelfde productie;
  • Inzicht faciliteert beter voorraadbeheer en beter afgestemde productiehoeveelheden;
  • Kostenbesparing;
  • Duurzamere bedrijfsvoering door afname afval;
  • Meer afwisseling in maaltijden met een hogere kwaliteitsbeleving;
  • Meer toegevoegde waarde voor klant door alarmeringsfuncties;

Andere klantcases in deze branche