“In een handomdraai voldoen we aan onze inventarisatieverplichting met RFID.”
Penitentiaire Inrichting Veenhuizen
Aanleiding:
- Vanwege inventarisatieverplichting wilde PI Veenhuizen wilde een oplossing voor het beheer van al hun meubilair op locaties Norgerhaven en Esserheem;
- Ze wilden registratie en beheer kunnen doen met minder inspanning;
- Door sluiting van een locatie waren er veel wijzigingen, die we nu in één keer snel konden vastleggen.
Aanpak:
- Implementatie Polytrack RFID oplossing voor activabeheer;
- Eenmalige registratie bestaande meubilair in het systeem;
- Alle ruimtes en het aanwezige meubilair voorzien van RFID smart label;
- De handscanner leest het RFID label op de stoel en koppelt deze aan de ruimte;
- Na registratie wijzigingen eenvoudig bijhouden: nieuwe stoelen toevoegen en koppelen aan ruimte, meubelstuk identificeren met handscanner en vervolgens via software status van meubelstuk wijzigen of updaten;
- Handscanner werkt gewijzigde informatie automatisch bij in de software.
Resultaat:
- Snelle en ergonomische inventarisatie meubilair;
- Eenvoudig beheer meubilair met handscanner;
- Altijd actueel overzicht op meubilair – waar staat het, wanneer moet het in onderhoud, etc;
- Overzichtelijke rapportages – inzicht maakt pro-actief inkoopbeleid mogelijk;
- Groei klanttevredenheid door betere service.