“In een handomdraai voldoen we aan onze inventarisatieverplichting met RFID.”

Penitentiaire Inrichting Veenhuizen

Aanleiding:

  • Vanwege inventarisatieverplichting wilde PI Veenhuizen wilde een oplossing voor het beheer van al hun meubilair op locaties Norgerhaven en Esserheem;
  • Ze wilden registratie en beheer kunnen doen met minder inspanning;
  • Door sluiting van een locatie waren er veel wijzigingen, die we nu in één keer snel konden vastleggen.

 

Aanpak:

  • Implementatie Polytrack RFID oplossing voor activabeheer;
  • Eenmalige registratie bestaande meubilair in het systeem;
  • Alle ruimtes en het aanwezige meubilair voorzien van RFID smart label;
  • De handscanner leest het RFID label op de stoel en koppelt deze aan de ruimte;
  • Na registratie wijzigingen eenvoudig bijhouden: nieuwe stoelen toevoegen en koppelen aan ruimte, meubelstuk identificeren met handscanner en vervolgens via software status van meubelstuk wijzigen of updaten;
  • Handscanner werkt gewijzigde informatie automatisch bij in de software.

Resultaat:

  • Snelle en ergonomische inventarisatie meubilair;
  • Eenvoudig beheer meubilair met handscanner;
  • Altijd actueel overzicht op meubilair – waar staat het, wanneer moet het in onderhoud, etc;
  • Overzichtelijke rapportages – inzicht maakt pro-actief inkoopbeleid mogelijk;
  • Groei klanttevredenheid door betere service.

Andere klantcases in deze branche