“In 15 seconden inventariseren we een kantoor met 3 werkplekken.“
Stenden Hogeschool
Aanleiding:
- Stenden Hogeschool wilde inzicht en overzicht in de 35.000 activa verdeeld over diverse gebouwen in 4 verschillende steden. Welke soorten, aantallen staan op welke plek en wat is hun lifetime nog op dit moment?
Aanpak:
- De flexibele RFID-oplossing van Polytrack voor activabeheer heeft alle soorten activa opgenomen in de software
- Mogelijkheid extra informatie toevoegen in zelf te bepalen velden: bv. datum preventief onderhoud
- Registratie alle typen en merken meubilair met het RFID smart label
- Ruimtes voorzien van een barcode;
- Handscanner leest meubilair in en koppelt aan de ruimte.
- Vervolgens kan men nieuwe dingen toevoegen, status wijzigen, een stoelidentificeren, koppelen (aan een ruimte en project), inventariseren en zoeken;
Resultaat:
- Snelle en ergonomische inventarisatie van meubilair.
- Eenvoudig beheer van het meubilair met een handscanner (koppelen aan ruimtes, inventariseren, zoeken etc.).
- Actueel overzicht op meubilair; wat is er, waar staat het enzovoorts.
- Meer inzicht met overzichtelijk rapportages: input voor slimmer en kostenefficiënt beleid.
- Groei klanttevredenheid door betere service.
- Volgende stap: koppelen met hun facilitair management informatiesysteem Topdesk.