“In 15 seconden inventariseren we een kantoor met 3 werkplekken.“ 

Stenden Hogeschool

Aanleiding:

  • Stenden Hogeschool wilde inzicht en overzicht in de 35.000 activa verdeeld over diverse gebouwen in 4 verschillende steden. Welke soorten, aantallen staan op welke plek en wat is hun lifetime nog op dit moment?

Aanpak:

  • De flexibele RFID-oplossing van Polytrack voor activabeheer heeft alle soorten activa opgenomen in de software
  • Mogelijkheid extra informatie toevoegen in zelf te bepalen velden: bv. datum preventief onderhoud
  • Registratie alle typen en merken meubilair met het RFID smart label
  • Ruimtes voorzien van een barcode;
  • Handscanner leest meubilair in en koppelt aan de ruimte.
  • Vervolgens kan men nieuwe dingen toevoegen, status wijzigen, een stoelidentificeren, koppelen (aan een ruimte en project), inventariseren en zoeken;

Resultaat:

  • Snelle en ergonomische inventarisatie van meubilair.
  • Eenvoudig beheer van het meubilair met een handscanner (koppelen aan ruimtes, inventariseren, zoeken etc.).
  • Actueel overzicht op meubilair; wat is er, waar staat het enzovoorts.
  • Meer inzicht met overzichtelijk rapportages: input voor slimmer en kostenefficiënt beleid.
  • Groei klanttevredenheid door betere service.
  • Volgende stap: koppelen met hun facilitair management informatiesysteem Topdesk.

Andere klantcases in deze branche